Sağlıklı Zayıflama Programı

Bugüne kadar belki bir çok kez kilo vermeyi denediniz veya ilk kez bu işe niyetlendiniz. Önemli değil! Şu anda yeni bir sayfa açtınız ve bu sayfaya hayalinizdeki resmi çizmek sizin elinizde. Evet bunu başarabilirsiniz! Ancak bunu bir başkası değil siz yapacaksınız. Bu program sağlıklı bir şekilde kilo verebilmeniz için size yol haritası sunacaktır. Size verilen seçenekleri doğru uygulayarak hedefinize ulaşabilirsiniz.

Kilo fazlalılığı veya obezitenin en temel nedeni sizin yaşam tarzınızdır. Hangi yöntemle kilo verirseniz verin yaşam tarzınızda değişiklik yapmadığınız sürece verdiğiniz o kilolar katlanarak size geri dönecektir. Zor olan da zaten budur yani yaşam tarzı değişikliği.  Evet kişinin alışkanlıklarını değiştirmesi zordur ve gerçekten ciddi bir irade gerektirir. Ancak geçerli bir motivasyonunuz olduğunda bu değişiklik daha kolay gerçekleşebilir. Sizi motive edecek en önemli şey ise “Sağlığınız!”

Sizinle bir hayal denemesi yapalım. Şöyle geçmişinizi hayalinizden geçirin ve doğduğunuzdan bu yana hayatınızın en önemli dönüm noktalarını bir bir düşünün. Her bir dönüm noktası için boş bir kağıda yanyana bir sıfır koyun. Evet doğdunuz bir sıfır, emeklemeye başladınız, yürüdünüz, derken okullar bitirdiniz, iş sahibi oldunuz, evlendiniz vs. her biri için bir sıfır … Geldiğiniz noktada önünüzde bir sürü sıfır oldu. Şimdi bu sıfırların başına kocaman bir “1” rakamı koyun. İşte bu “1” sizin sağlığınız! Eğer o olmazsa diğerlerinin hiçbir değeri yok.

Şimdi bu noktada verdiğiniz doğru kararı yani fazla kilolardan kurtulma kararınızı uygulamaya başlayın!

Bu programın yani “Sağlıklı Kilo Verme Programı”nın bir diyet programı olmadığını hatırlatalım. Bu program size günlük yemek listesi veren bir program değildir. Neyi yiyip nelerden kaçınacağınıza siz kendiniz karar vereceksiniz ve bu artık sizin yaşam tarzınız ve  beslenme alışkanlığınız olacak. Bir gün bitecek ümidiyle yapılan diyetler hem sağlıklı değil hem de sizi daima hayal kırıklığına uğratacak girişimlerdir.

Daha önce de söylediğimiz gibi yaşam tarzı değişikliği yapmak zor ama imkansız değil. Bu konuda size yardımcı olacak ve kilo vermede size konfor sağlayacak en önemli aracımız “akupunktur”.

Beslenme alışkanlığını değiştirmede akupunkturun etkisi nedir?

Geleneksel Çin Tıbbına göre vücudumuzda aynı damarlar ve sinirler gibi tüm vücudumuzda seyreden enerji kanalları vardır.  Bu kanallardaki enerjinin dengelenmesi ve düzene girmesi için vücudumuzda ve/veya kulak gibi mikrosistem denilen yansıma bölgelerinde çeşitli noktalara tek kullanımlık iğneler batırılır. Bu işleme biz akupunktur diyoruz. Akupunktur iğneleri çok ince olduğundan genellikle iğneler batırılırken acı hissi almazsınız. Ancak bazı bölgelerde enerji akışını hissetmeniz mümkündür ve bu da işlemin doğru yapıldığının bir göstergesidir. Nadiren iğnenin yerini değiştirmek gerekebilir. Günümüzde modern tıp tarafından da akupunkturun etkinliği kabul görmüştür. Yapılan çalışmalarda akupunkturun pek çok hastalığın tedavisinde yararlı olduğu ve birçok hastalıkta da tıbbi tedaviyi kolaylaştırdığı gösterilmiştir.

Zayıflama amaçlı akupunktur yapıldığında başlangıçta haftada 2 gün yapılması gerekir. Bundan amaç vücutta enerji regülasyonunu sağlamaktır. Bir akupunktur seansının (uygulamasının) etkisi yaklaşık 72 saattir. Yoksa kişide enerji regülasyonu olmazsa insülin hormonu dengeye gelemediğinden tam etki ortaya çıkmaz ve kişi akupunkturun etkisini hissedemez ve tedavi motivasyonunu kaybeder. Vücut enerjisi dengelendikten sonra metabolizma düzene girecek ve uyguladığımız beslenme rejimine adaptasyon daha kolay olacaktır. 8-10 seans sonrasında vücut enerji regülasyonu ve metabolizma dengesi sağlandıktan sonra seans aralıkları kontrollü şekilde arttırılır.

Akupunkturun zayıflamada rolü nelerdir?

  1. Tatlı isteğinizin yok olmasını sağlar. Akupunktur vücutta insülin hormonunun dengeye gelmesini sağladığı gibi insülin direncini de ortadan kaldırarak sizdeki dayanılmaz şeker isteğini engeller. Hatta şeker hastalarında doğal olarak insülin salınımını tetikleyerek ilaca olan ihtiyacı en aza indirir, hastanın durumuna göre bazen ilaç ihtiyacını tamamen ortadan kaldırabilir.
  2. Metabolizmanın hızlı çalışmasını sağlar. Her seansta vücudun ekstradan 500 kalori yakmasını sağlar. Bunu da bağırsak çalışma hızını artırarak ve tiroit hormonlarını uyararak yapar.
  3. Kabızlığı azaltır (Bağırsakların hareketlerini arttırdığı için)
  4. Mide asit dengesini sağlayarak midede kazınma hissini ortadan kaldırır.
  5. Midede küçülme sağlar (Düzenli uygulama yapılırsa 8 haftada bu etki ortaya çıkar.)

İlk bir ayda haftada iki seans ile başlanır. Mide kazınmasının, tatlı isteğinin ortadan kalkmasıyla haftada bir seansa geçilebilir. İlk 8 seansta birer kilo verilmesiyle ortalama ilk ayda 8 kilo verilmesi doğaldır. Başlangıçta yapılan vücut akupunkturunun etkisi en fazla üç gün sürer. Bu etki düzenli vücut akupunkturu yapıldığında 8-10 seans sonra 7 güne kadar çıkar. Normalde seans başına birer kilo verilmesi gerekir. Ancak her kişide bunu sağlamak için egzersiz ile kombine etmek gerekir. Bundan sonra haftada bir seansla ideal kiloya inilir. İdeal kiloya ulaştıktan sonra kilo almamak için kontrol seanslarına geçilir.

  1. Akupunktur diğer sağlık sorunlarınıza da tedavi etme yönünde katkı sağlar. Akupunktur yalnızca kilo verme ile ilgili bir yöntem değildir. Bu seanslar esnasında varsa tansiyonunuz düzene girer, migren vb baş ağrılarınız azalır, menstruasyon öncesi sıkıntılarınız hafifler, anksiyete ve depresyonunuz ortadan kalkar.

Kontrol seanslarına devam etmek şart mıdır?

İdeal kiloya ulaştıktan sonra akupunktur birden bırakılmamalıdır. Vücut enerjisini regüle eden akupunkturu kontrol seansları şeklinde devam ettirmek verilen kiloların tekrar geri alınma riskini ortadan kaldırmaktadır. İdeal kiloya ulaştıktan sonra 3 ay boyunca ayda 2 kez kontrol seansı yapılır. Kilo alımı durmuş ise ayda bir ile kontrol seanslarına devam edilir.  İdeal olanı bu şekilde iki yılı tamamlamaktır. Ancak buna imkanı olmayan kişilerin kilo takibi yaparak 2-3 kilo aldıklarını fark ettikleri an hemen idame seansları için hekimlerine müracaat etmeleri önemlidir. Yoksa katedilen mesafeyi sıfırlama ve en başa dönme riski vardır. Kontrol akupunkturuna gelinmez, yeme alışkanlığı değiştirilmez ve vücut bütçeleme sisteminde günde 100-150 kh puanının üstünde karbonhidratlı beslenilirse ve de doyduktan sonra yemeye devam edilerek mide büyütülürse tekrar kilo alma sorunuyla karşılaşılır.

Bu bir yaşam tarzı değişiklik programıdır ve irade ve motivasyon gerektirir. Akupunktur bu kararınızı uygulamada en büyük desteğinizdir.

Programda başka neler var?

Bu programda besin grupları, beslenme alışkanlığını değiştirme, bağırsak sağlığı, 21 günün önemi, egzersizin önemi, uzamış açlık dönemi, doğru nefes ve uykunun önemi gibi temel konularda bilgilendirme yapılacak ve akupunktur uygulamaları dışında size yardımcı olacak bir başka yöntem olan EFT (Emotional Freedom Technique-Duygusal Rahatlama Tekniği) anlatılacaktır.

Hazırsanız Başlayalım !